W jakim miejscu zlokalizować salon kosmetyczny?

0
51

Nie da się ukryć, że salon kosmetyczny lub fryzjerski to ten typ biznesu, w którym położenie lokalu ma kluczowe znaczenie dla powodzenia biznesu. Z tego też względu, każdy kto planuje otworzenie nowego salonu lub też planuje ekspansję w postaci otworzenia kolejnej placówki musi poświęcić wyjątkową uwagę na umiejętne wybranie lokalizacji. Wychodząc temu naprzeciw w niniejszym artykule przedstawiamy garść inspiracji oraz uniwersalnych wskazówek dla każdego kto głowi się na co zwrócić uwagę podczas poszukiwania idealnego miejsca.

Odpowiednia lokalizacja – nie tylko w centrum miasta!

Przede wszystkim idealne miejsca nie istnieją. A jeśli istnieją to koszty za wynajem lokalu np. w centrum warszawy mogą przewyższyć oczekiwane zyski. Warto szukać kompromisu i znaleźć przewagę konkurencyjną wysoką jakością oferowanych usług. Samo umiejętne wybranie lokalizacji nie zbuduje za nas biznesu. Niemniej jednak zdecydowanie salon powinien być zlokalizowany gdzieś, gdzie mamy do czynienia z dużym ruchem pieszym. Najlepiej, gdy klienci mają w miarę wygodny dojazd do salonu, dlatego też wszystkie lokalizacje w pobliżu centrum miasta są lepsze niż na jego obrzeżach. Mimo to można też postawić na przeciwną strategię – zamiast zakładać kolejny salon kosmetyczny w centrum miasta to można znaleźć niszę na osiedlu, na którym jeszcze nie ma salonu tego typu lub sprawdzić jakie zainteresowanie takimi usługami jest np. w okolicznych miejscowościach w których jeszcze nie ma żadnego salonu kosmetycznego. Tak czy inaczej raczej wydaje się, że zakładanie salonu na małych osiedlach lub na wsi wiąże się z większym ryzykiem.

Wybór lokalu – galeria handlowa, pomieszczenie w domu jednorodzinnym a może usługi mobilne?

Jako lokal może posłużyć typowy lokal w budynku o przeznaczeniu usługowym, ponadto usługi tego typu mogą być prowadzone w lokalach w galeriach handlowych lub w prywatnych domach. Alternatywą mogą być usługi mobilne, które polegają na dojeżdżaniu do klienta. Jest to ciekawe rozwiązanie, które pozwala uniknąć kosztów za wynajem lokalu. Jednak w tym przypadku zamykamy się wyłącznie na klientów, którzy preferują usługi tego typu, a warto pamiętać, że wiele klientek raczej woli odwiedzić salon osobiście. Do tego w przypadku dojazdu do klienta terminarz dla salonu jest cięższy do zorganizowania, bo łatwiej o luki pomiędzy kolejnymi wizytami. Dlatego jeśli to możliwe to najlepiej połączyć usługi mobilne z tradycyjnym prowadzeniem salonu.

Więcej na temat wyboru lokalu można przeczytać na https://wpadaj.pl/blog/gdzie-mozna-otworzyc-salon-kosmetyczny/